Розвиток зарядної інфраструктури у Європі


Розвиток зарядної інфраструктури у Європі

У наступне десятиліття кількість електромобілів (EV) на наших дорогах, значно зросте. Однією із необхідних умов цього зростання є розвиток ринку зарядних станцій.

Сьогодні 2/3 потреби в електроенергії для зарядки електромобілів є приватними, як вдома, так і на стоянках біля роботи. Однак до 2030 року частка громадської зарядної інфраструктури (громадські паркомісця) буде близькою до приватної, що означає десятикратне зростання громадської зарядної інфраструктури за 10 років.

Це зростання є дуже перспективним для багатьох компаній, які працюють на ринку зарядних станцій для електромобілів, а також інфраструктурні компанії, виробників зарядного обладнання, компанії, які встановлюють або обслуговують зарядні точки, операторів станцій, та ІТ компаній пропонують програми для оплати та пошуку локацій. ЄС спільно з основними стейкхолдерами ринку розробили мастер план по розвитку європейської зарядної інфраструктури.

Цей план розрахований для 27 країн членів і передбачає, що до 2030 року приблизно 280 мільярдів євро потрібно інвестувати у встановлення точок зарядки (технічне обладнання та робоча сила), модернізацію електромережі та створення потужностей для виробництва відновлюваної енергії для зарядки електромобілів. Основними цілями є встановлення близько 6.8 млн громадських зарядних станцій, а розвиток маршрутного коридору TEN-T передбачає встановлення в середньому 184 зарядних точок кожні 100 км шляху для пасажирського електротранспорту.

Наразі ринок зарядних станцій для електромобілів досить консолідований. Ринок очолює кілька компаній, таких як The State Grid Corporation of China, ABB, Siemens, Qingdao Tgood Electric Co., Ltd і Tesla Inc. На цьому ринку домінує The State Grid Corporation of China. На даний момент компанія об’єднала понад 1 мільйон зарядних станцій, які охоплюють 273 міста з 29 провінцій. Компанія розширює свою присутність, укладаючи партнерські відносини з великими автовиробниками, включно з європейськими. Наприклад, у 2018 році BMW і SGCC уклали стратегічне партнерство, згідно з яким SGCC надасть водіям автомобілів BMW доступ до більш ніж 270 000 зарядних стовпів у Китаї до кінця 2020 року.

Наявна ситуація в Україні та можливості для українських компаній

Зважаючи на локалізацію виробництва та постачальників, європейська ініціатива відкриває можливості для українських гравців цього ринку, включаючи виробників зарядних, виробників ІТ-рішень, та енергетичного сектору. Адже наша зарядна інфраструктура розвивалась швидкими темпами. Станом на листопад 2021 року, в Україні нараховувалось приблизно 1 зарядна станція на 4 електромобілі, що є доволі хорошим показником серед європейських країн (23% від кількості зарядних станцій – це швидка зарядка (понад 22 кВт-год). В Україні нараховується понад 8 виробників зарядних станцій, при цьому активно розвивається ІТ-сторона ринку зі зручними рішенням пов’язаними з користуванням та оплатою сервісу. До того ж, згідно з дослідженням Switcher (2020), Україна є найдешевшою країною для зарядки електромобілів у країнах Європи. Заряджання електромобілів в Україні майже в 7 разів дешевше, ніж у Німеччині (найдорожча країна для зарядки електромобілів). Все це, спільно зі зростаючим попитом на електромобілі створює необхідні умови для швидкого розвитку нової галузі в Україні, яка буде задовольняти не лише внутрішні потреби, а й боротися за частку в різних ніших на європейському ринку.

Follow us on Facebook, Twitter, LinkedIn, or YouTube .