Авіаперевезення
Через повномасштабне вторгнення російської федерації 24 лютого 2022 року повітряний простір України залишається закритим для цивільної авіації, за винятком польотів, які отримали дозвіл Генерального штабу ЗСУ.
Український літак Ан-225 «Мрія» — це легендарне досягнення авіаційної інженерії та національна гордість України. Донедавна був найбільшим і найпотужнішим вантажним літаком у світі. На жаль, під час повномасштабного вторгнення росії в Україну в лютому 2022 року Ан-225 був знищений у Гостомелі, де знаходився на технічному обслуговуванні. Аеропорт Гостомель став одним із перших об’єктів, які атакували російські війська. Наразі Україна активно працює над відновленням «Мрії».
У 2023 році українські авіакомпанії використовували 152 повітряні судна з сертифікатами льотної придатності для комерційних перевезень, зокрема пасажирських і вантажних. Значна частина цих літаків забезпечувала перевезення в рамках програми World Food Programme ООН у країнах Африки, а також виконувала спеціалізовані авіаційні завдання за кордоном, зокрема гасіння лісових пожеж, транспортування вантажів вертольотами та візуальний моніторинг із повітря.
Сьогодні 26 авіаційних суб’єктів в Україні мають дозвіл на комерційні перевезення, з яких 13 володіють спеціалізованими дозволами для виконання операцій із високим ступенем ризику. Завдяки цьому авіакомпанії зберігають робочі місця, кваліфікований персонал і конкурентоспроможність галузі.
Щодо аероінфраструктури, станом на зараз зафіксовано близько 20 пошкоджених об’єктів цивільного та подвійного призначення. Відновлення аеропортів потребує створення сприятливих умов для проєктування, наукового супроводу та реалізації програм розвитку інфраструктури.