Водний транспорт

Водний транспортний сектор України включає комплекс річкових та морських портів разом із допоміжною інфраструктурою, яка обслуговує експортно-імпортний сектор України. Конкурентна перевага України полягає в тому, що всі порти країни уздовж узбережжя Чорного моря – це порти теплих вод, які забезпечують доступ до Середземного моря та Атлантичного океану протягом усього року.

Морські порти України початково проєктувалися задля забезпечення підтримки традиційного експорту чорних металів, вугілля, залізної руди та зерна.

Інфраструктура, яка обслуговує експортний потенціал, значною мірою застаріла, однак це створює інвестиційні можливості та необхідність її модернізації; інтермодальний транспорт та запровадження технологічних рішень для обслуговування все більш різноманітних потреб в імпорті / експорті України – усе це додаткові інвестиційні можливості.

За підтримки міжнародних донорів та приватного сектору уряд розпочинає навчальну програму із підвищення кваліфікації персоналу портів; запровадження сучасних технологій для завантаження та розвантаження; приватизацію деяких портових споруд.

Концесії в морських портах

Міжнародна практика управління морськими портами довела, що концесія є найбільш ефективним інструментом для залучення інвестицій серед джерел фінансування, модернізації та розвитку портової інфраструктури.

У жовтні 2019 року Верховна Рада прийняла Закон про концесію, який регламентує умови передачі державної та комунальної власності у господарське користування. Це збільшує інвестиційну привабливість України та забезпечує реалізацію суспільно значущих проектів із приватним управлінням концесійними активами протягом визначеного часу (від 3 до 50 років).