Стратегії корпоративної взаємодії щодо імпакт-інвестицій


Стратегії корпоративної взаємодії щодо імпакт-інвестицій

Стратегії корпоративної взаємодії та дії акціонерів вже давно є інструментом, який акціонери використовують для впливу на керівництво компанії, у тому числі підштовхуючи їх до більш стійкого та відповідального управління.

Незважаючи на те, що більшість компаній S&P500 публікують корпоративні звіти щодо ESG відповідності (з 20% у 2000-х до 90% у 2020 році), інвестори прагнуть більшої прозорості та відповідальності щодо екологічного та соціального впливу компаній, що впливає на їхню акціонерну вартість у довгостроковому плані. Цей процес включає вимірювання та звітування щодо екологічних (щодо викидів вуглецю, водокористування, утворення відходів тощо), соціальних (щодо працівників, продуктів, клієнтів тощо) та управлінських (щодо лобіювання, різноманітності антикорупційної ради тощо) даних.

Починаючи з березня 2021 року, Регламент про розкриття інформації щодо сталого фінансування (SDFR), запроваджений Європейською комісією, зобов’язує всіх учасників фінансового ринку ЄС та радників, включно з іноземцями, які продають продукти інвесторам у ЄС, а не лише тих, хто спеціалізується на ESG продуктах, розкривати інформацію щодо ESG відповідності.

Пропозиції акціонерів можуть змусити керівників зайняти публічну позицію щодо таких актуальних тем, як зміна клімату та расова нерівність. Типові резолюції можуть вимагати від компаній публічно розкривати свої витрати на політичну кампанію, урізноманітнювати штат працівників або зменшити викиди парникових газів. У 2020 році, за оцінками IFC, 6,4 трильйона доларів активів в управлінні, за винятком країн Європи, але включаючи Австралію та Нову Зеландію, управлялися в рамках стратегій активної корпоративної взаємодії та дій акціонерів. Ця цифра демонструє 35% зростання порівняно з даними 2018 року, і відображає стійку тенденцію до більш активного процесу залучення акціонерів. Особливо значне збільшення кількості активів в управлінні в рамках стратегій корпоративної взаємодії та дій акціонерів, можна спостерігати в Канаді, де спостерігається зростання на 79% у період з 2018 по 2020 рік, і в Новій Зеландії, де вони зросли на 63% за аналогічний період.

В той час такі країни, як Японія, Австралія та Сполучені Штати демонстрували більш скромне зростання таких активів (на 30%, 20% і 12 % у період з 2018 по 2020 рік відповідно), глобальне зростання було стабільним протягом останніх кількох років. Сьогодні інтерес до сталого інвестування сягнув нових висот, особливо серед індивідуальних інвесторів, які шукають стійкі та етичні інвестиційні можливості.

Опитування Morgan Stanley Investor 2019 показує, що 85% населення усіх поколінь і 95% людей покоління міленіалів зараз виявляють інтерес до стійкого інвестування. У той же час така популярність породила фінансовий ефект «зеленого камуфляжу», коли продукти продаються як більш екологічні, ніж вони є насправді. Хоча цей термін з’явився у відповідь на появу ефекту в секторі продажів споживчих товарів, цей ефект також стосується фінансових продуктів, коли інвестор вводить в оману брендинг і, зокрема, найменування фінансових продуктів. Останнім часом деякі пропозиції та дії коаліцій акціонерів привели до значних успіхів у боротьбі зі зміною клімату, включаючи зобов’язання HSBC Bank поступово припинити фінансування вугільної електроенергетики та видобутку енергетичного вугілля.

ClimateAction 100+, коаліція з понад 500 інвесторів, змусила Royal Dutch Shell взяти на себе зобов’язання скоротити викиди вуглецю, встановити цілі скорочення викидів вуглецю та прив’язати досягнення цих цілей до зарплати керівників. Залучення коаліції інвесторів із понад 90 компаній, що представляють 11,4 трильйона доларів об’єднаних активів під управлінням, призвело до того, що шість провідних мереж швидкого харчування, включаючи McDonalds, Domino’s Pizza та Wendy’s Co., взяли на себе зобов’язання щодо досягнення науково обґрунтованих цілей щодо скорочення викидів. Загалом, інвестори використовують різноманітні стратегії для досягнення впливу на біржових та позабіржевих ринках.

Виміряні активи впливу, керовані приватними особами, включають активи, розкриті приватними особами, які підписали Принципи роботи з управління впливом, та іншими приватними фондами імпакт-інвестування з наявною системою вимірювання. У підсумку, можна сказати, що залучення – пряме спілкування між інвесторами та компаніями щодо ESG викликів – стає все більш популярним у світі. Схоже, що цим змінам сприяє низка факторів. По-перше, компанії, схоже, більше зацікавлені в розумінні поглядів своїх акціонерів. По-друге, інвестори визнають зв’язок між ефективним управлінням за ESG принципами та стійкістю компанії. І по-третє, сьогодні існує набагато більший контроль громадськості щодо компаній та інвесторів та ролі, яку вони відіграють в економіці та суспільстві в цілому.

Сьогодні здається, що війна росії проти України стала ще одним ESG питанням для великих інвестиційних фондів і компаній з управління капіталом. У травні 2022 року Європейське управління з нагляду за ринком цінних паперів (ESMA) опублікувало публічну заяву, щоб нагадати менеджерам фондів про їхні зобов’язання перед інвесторами на тлі війни росії проти України.

ESMA очікує, що менеджери інвестиційних фондів із ризиками щодо російських, білоруських та українських активів, які мають проблеми з ліквідністю, мають оцінити, чи можна визначити справедливу вартість цих активів, та адаптувати оцінку без невиправданих затримок. Азійський банк інфраструктурних інвестицій (AIIB) вирішив призупинити та переглянути усі проекти, пов’язані з росією та Білорусією. Quilter (провідна британська компанія з управління капіталом з 900 000 клієнтів) прийняла рішення оцінити наявні ризики за російськими цінними паперами за ціною, яка фактично дорівнює нулю, і запустила процес щодо позбавлення від таких ризиків або взаємодії щодо управління з третіми сторонами.