За першу половину 2022 року залізницею транспортували понад 9 млн т зернових вантажів. При цьому експорт зернових збільшився з 416 тис т. на місяць у березні до 805 тис т. у червні, тобто майже удвічі. В планах Укрзалізниці за 3-4 місяці досягти обсягів експорту 1,5 млн т. зерна на місяць. Для цього компанії детально аналізує черги, підводить вагони до кордону, цифровізує прикордонні переходи та термінали. Розглядається можливість створення Експортного офісу Укрзалізниці для покращення зворотного зв’язку з бізнесом та координації роботи з експортерами. Наразі основними труднощами є наявність необхідної кількості вагонів у європейських перевізників, та нестача терміналів для перевантаження на кордоні. За словами операційного директора Укрзалізниці Вячеслава Єрьоміна, зараз Укрзалізниця перевозить 2 тис. вагонів (130 тис т вантажів) на день на західниз напрямках, проте потужності УЗ дозволяють перевозити 3,4 тис вагонів (220 тис т вантажів) на день. Для цього необхідно збільшити пропускну здатність європейської інфраструктуру, у якої частка залізничних перевезень у структурі транспортної системи складає 15-35%, для порівняння зараз в України цей показник сягає 65%.
В липні, черги вагонів у західному напрямку скоротились, особливо в напрямку Польщі. Крім цього, середньодобова здача вантажів через залізничні стики зросла на 18 вагонів порівняно з минулим місяцем. Розвиток та пришвидшення залізничних перевезень є наразі одним із пріоритетів транспортної системи, для забезпечення нових експортних маршрутів для українського бізнесу, що повинен переналаштувати логістичні ланцюгу з огляду на військову агресію рф проти України.
Нещодавно, у результаті воєнних дій вдалось відновити можливість транспортного перевезення для суден з гирла Дунаю до портів Одеси. Таким чином, станом на 12 липня, вже вісім іноземних торговельних суден зайшли в порти Одеської області. Це лише частково допомагає у вирішені питання вкрай необхідних поставок зерна для Всесвітньої продовольчої програми ООН для боротьби зі світовою кризою, тому що робота більшості портів досі залишається неможливою.
Саме тому, у зв’язку з блокадою портів, український бізнес переходить на залізничні перевезення, для забезпечення таких об’ємів УЗ постійно працює над збільшення пропускної здатності маршрутів та рухомого складу.