На початку 2022 року в глобальній логістиці спостерігалося поступове зниження контейнерних ставок і незначне зменшення перевантаженості великих портів та наземних терміналів. Проте війна росії проти України звела нанівець попереднє покращення глобальної логістики.
Морські перевезення:
Усі українські порти були закриті невдовзі після початку вторгнення. З 7 березня основні перевізники (наприклад, Ocean Network Express, Hapag-Lloyd, MSC, Maersk і CMA CGM) призупинили нові бронювання перевезень в росію та Україну і з них.
Безпосередній вплив війни на глобальні контейнерні перевезення є досить обмеженим, враховуючи невеликі обсяги та обмежені міжконтинентальні маршрути в Чорноморському регіоні. В той же час, погіршення перевантаженості портів у Європі, зростання вартості страхування морських перевезень та різке зростання вартості палива можуть призвести до глобального підвищення контейнерних ставок.
Нинішній вплив на перевезення сухих насипних та штучних вантажів є обмеженим. Проте, якщо експорт товарів з росії та України не відновиться під час пікового сезону літа 2022 року, ставки перевезення таких вантажів будуть дуже нестабільними залежно від того, як буде відбуватися торгівля зерном між Європою, Північною Америкою та іншими регіонами.
Залізничні вантажні перевезення:
У 2021 році кількість вантажів, перевезених залізницею між Китаєм та Європою, збільшилася на 30% порівняно з 2020 роком. Близько 2% залізничних вантажів Китай-Європа проходило транзитом через Україну. З 7 березня маршрути через Україну не працюють. Альтернативні південні маршрути через Туреччину не зможуть швидко розширитися.
Авіаперевезення:
Вантажопідйомність повітряного транспорту зменшилася на 10%, при цьому тарифи зросли в 2,5-3 рази через збільшення попиту та зменшення обсягів перевезення вантажів у багажних відділах пасажирських літаків. Із закриттям повітряного простору рф та України (що призвело до використання обхідних маршрутів) і санкцій у повітряному просторі, введених щодо російських літаків, пропускна здатність вантажних авіаперевезень різко скоротиться, а тарифи зростуть. Очікується, що ставки на вантажні авіаперевезення залишаться підвищеними на тлі невизначеності та зростання вартості палива.
Автомобільні перевезення:
У 2020 році на рф припадала значна частина імпорту (10,7%) та експорту (7,8%) автомобільних послуг ЄС. 11 квітня 2022 року Європейський Союз ухвалив нові санкції проти росії та Білорусі, забороняючи автоперевізникам перевозити вантажі до ЄС та забороняючи доступ до портів суднам під російським прапором.
З огляду на це, очікується, що війна росії проти України сильно вплине на глобальну логістику. Наслідки, зокрема, включають зростання фрахтових ставок, невизначеність та подальші ризики.