Декарбонізація судноплавної галузі потребує $1-1.4 трлн інвестицій до 2050 року


Декарбонізація судноплавної галузі потребує $1-1.4 трлн інвестицій до 2050 року

Декарбонізація судноплавної галузі вимагатиме значних інвестицій у зелені технології та альтернативні види палива. Оскільки 90% світової торгівлі здійснюється морем, судноплавство є вагомим фактором кліматичних змін. Міжнародна морська організація (IMO) прогнозує, що «ведення бізнесу як зазвичай» може призвести до збільшення викидів до 50% до 2050 року внаслідок зростання морської торгівлі.


Зараз триває гонка з декарбонізації судноплавства. У 2018 році IMO закликала до 2030 року скоротити викиди парникових газів на 40% (порівняно з базовим рівнем 2008 року) у світовому флоті і принаймні на 50% до 2050 року.


Дев’ять великих багатонаціональних компаній, включаючи Amazon, Ikea, Michelin, Inditex (Zara) та Unilever, пообіцяли до 2040 року перейти на морські перевезення лише кораблями з нульовими викидами вуглецю.


Для того, щоб досягти цільового показника IMO у 50% скорочення викидів, не кажучи вже про більш амбітні цілі, необхідні для досягнення мети Паризької угоди щодо обмеження глобального потепління значно нижче 2 градусів, необхідні значні інвестиції в альтернативне паливо та більш ефективне судноплавство. Експерти WEF оцінили масштаб інвестицій, необхідних для досягнення цілі IMO на 2050 рік, у 1-1,4 трлн доларів США. Для повної декарбонізації судноплавства знадобиться ще 400 млн доларів США інвестицій протягом наступних 20 років.


Все більша кількість кораблів вже переходить на скраплений природний газ (СПГ), у той час як низка інших альтернатив знаходиться на стадії розробки. Це, зокрема, паливо на основі аміаку, водню і метанолу, або використання електричного двигуна. Вантажні судна та танкери також експериментують із енергією вітру, використовуючи аеростати, вітрила та ротори, щоб доповнити механізм традиційної силової установки.
Декарбонізація змінить судноплавну галузь у найближчі десятиліття. Розробка нових видів палива на основі водню та аміаку потребуватиме часу. Тому вже сьогодні судновласників заохочують до переходу на існуючі низьковуглецеві види палива, такі як СПГ та біопаливо. Багатогалузева коаліція SEA-LNG запевняє, що 90% нових суден для перевезення автомобілів та вантажоперевезень, які вийдуть на ринок у найближчі роки, будуть на двох видах палива, і зокрема на СПГ.