Світовому аерокосмічному сектору, який все ще не відновився після наслідків пандемії Covid-19, довелося постати перед численними викликами, які зумовило повномасштабне вторгнення рф в Україну. Найбільш серйозним викликом є потенційний дефіцит титану — ключового металу для виробництва літаків.
Спричинений пандемією спад виробництва нових літаків усіх форм і розмірів фактично сприяв накопиченню надлишків титану в умовах повільного відновлення міжнародного туризму. За даними Bloomberg, ймовірно, мине кілька років, перш ніж основні компанії-виробники літаків Boeing і Airbus повернуться до допандемічного рівня виробництва великих (двопрохідних) реактивних літаків, якщо вони взагалі колись будуть в змозі це зробити.
Враховуючи нестабільну геополітичну ситуацію, Boeing і компанія-виробник двигунів Safran SA почали завчасно накопичувати резервні запаси титану. У січні 2022 року генеральний директор Boeing Дейв Калхун визнав, що компанія захищена «на досить довгий час». 7 березня Boeing оголосив, що припиняє закупівлю титану з росії, тоді як його європейський конкурент — Airbus продовжує розраховувати на російські поставки. Проте війна, що триває, безумовно, вплине на поставки титану для компаній аерокосмічних гігантів у середньо- та довгостроковій перспективі.
На сьогоднішній день росія залишається важливим джерелом титану, а спричинені війною перебої матимуть значні наслідки, що зумовлять зміни в ланцюгах постачань. Таким чином, інші провідні виробники титану могли б скористатися моментом і збільшити свої потужності, в тому числі і Україна, яка до 24 лютого займала 5 місце серед світових експортерів титану (7,2% світового виробництва). Україна є однією з 5 країн-лідерів у світі за розвіданими запасами та однією з небагатьох країн із замкненим циклом виробництва у титановій промисловості — від видобутку та переробки титанових залізних руд (переважно ільменітового концентрату) до виробництва готової продукції.
Наприклад, «ОГХК» виробляє 20 тис. тонн титану на рік. Компанія експортує в 30 країн світу і є одним із найбільших у світі виробників титанової сировини, з часткою 4% світового ринку. Загалом, після закінчення війни титанова промисловість може стати одним із драйверів економічного зростання України.