Аерокосмічна галузь
Українці є однією з небагатьох націй, які можуть похвалитися розвиненою аерокосмічною промисловістю. Ми володіємо повним циклом проектування, виробництва та експлуатації цивільних та військових літальних апаратів, а також розробками в сфері космічних технологій.
Унікальний досвід розробок у галузі аерокосмічних технологій ми почали накопичувати починаючи із перших десятиліть “космічних перегонів” ХХ століття. На той час багато провідних радянських проектно-виробничих потужностей розміщувалися в Україні, де й досі продовжують свою роботу.
Україна є батьківщиною кількох передових аерокосмічних конструкторських бюро та виробничих потужностей, які беруть витоки ще з початкового етапу ракетобудування та розвитку авіаційних технологій. Яскравим прикладом є конструкторське бюро «Антонов», яке широко відоме в світі завдяки проектуванню та створенню найбільшого в світі транспортного літака АН-225 «Мрія».
До важливих та впливових центрів аерокосмічної галузі також належать конструкторське бюро “Південне” та центр виробництва двигунів «Південмаш» у Дніпрі, бюро проектування авіадвигунів «Івченко-Прогрес» та центр виробництва двигунів «Мотор Січ» у Запоріжжі.
У співпраці з іншими меншими виробниками, провідні підприємства аерокосмічної галузі виробляють одні з найсучасніших літаків, супутників та ракетних двигунів у світі.
Втім виробництво літальних апаратів в Україні в широких масштабах ніколи не було реалізовано через роздробленість ланцюга поставок після розпаду Радянського Союзу. Зараз уряд приділяє значну увагу виправленню цих умови та розширює можливості для державно-приватних інвестицій у цей сектор.
Крім того, Україна стає все більш відомою завдяки ніші виробництва унікальних надлегких літаків, дельтапланів та парапланів усіх моделей та конструкцій. Зокрема, моделі Aeroprakt стали дуже відомими і привернули увагу покупців у США, Австралії, Новій Зеландії та багатьох європейських країнах.
Основні переваги аерокосмічної галузі України:
- В Україні є багаторічний технологічний та виробничий досвід, для створення якого іншим країнам необхідні роки
- Людський капітал є ключовим активом української аерокосмічної галузі
- Середня заробітна плата в авіаційній галузі України в 6 разів нижча, ніж у США
Можливості для іноземного бізнесу:
- Україна може стати ефективною платформою для створення сервісного центру з технічного обслуговування та ремонту літаків
- Україна має усі передумови та необхідну експертизу, щоб стати частиною виробничого ланцюга іноземних аерокосмічних компаній
- Першочерговою можливістю для іноземних компаній є постачання матеріалів та комплектуючих, які раніше Україна імпортувала з Росії